Een beetje strak?

Drie woorden. Ik kijk nog eens naar mijn scherm. Op datingsites lees je de raarste dingen en ik kan nu wel tegen een stootje, maar ik herlee...

Drie woorden. Ik kijk nog eens naar mijn scherm. Op datingsites lees je de raarste dingen en ik kan nu wel tegen een stootje, maar ik herlees toch zijn woorden. "Ik probeer het me voor te stellen..." Het klinkt wat knullig en ik moet lachen. Ik antwoord dat ik die dag geen plannen heb om buiten te komen en het dus eerder comfy is geworden. Ik ben ten slotte aan het schrijven. Zoals wel meer van zijn woorden raakt het ergens grond en bedenk ik me dat mijn kleerkast niet echt "strak" bevat. Het is die overweging die me een paar weken doet overstag gaan en ik een skinny jeans ga passen. "Jij kan dat perfect aan...", lacht ze en nee, die heupen ga ik nooit wegmoffelen. Waarom zou ik trouwens? Het is ondertussen Ă©Ă©n van mijn favoriete broeken geworden en ik kocht al een tweede van hetzelfde merk.


Dezelfde opmerking deed me grijpen naar een patroon van Deer &Doe dat ik vorig jaar al kocht en was blijven liggen. Brume, een rechte rok in tricot met een vreemde constructie om het lichaam te volgen. Ik volg Eleonores patronen normaal blindelings. Ze zitten me goed zonder aanpassingen en ik weet dat ze haar patronen voor verschillende lichaamsvormen tekent en test. 

Ik had meteen na het kopen van het patroon ook al stof gekocht. Katelijne van Mon Depot had me er een aantal aangeraden, waaronder deze kaki stretch van Furore. Ik moet zeggen, ik ben niet wild van de kleur, ik had meer groen verwacht, maar het is zeker wel een goede basic. Ik knipte ergens tussen de lange en de korte versie omdat ik niet genoeg stof had voor de lange. Maar bij het passen vond ik het al gauw te lang. 

Mijn ma speldde het uiteindelijk af op mijn knieĂ«n, gezien het modebeeld deze winter. Ik moest nog wat rimpeling wegwerken op mijn poep en ik kan nu al zeggen: ik ben fan! Je moet het met een mottige liftfoto doen, maar je komt me er ongetwijfeld nog mee tegen. De rok zit snel in elkaar en is bijzonder comfortabel, en toch strak, ha! 

Alhoewel me opvalt nu ik de foto's bij het patroon bekijk dat mijn toch een stuk minder getailleerd zit, misschien omdat ik me er zo comfortabeler bij voel?

You Might Also Like

0 reacties