Boostyourpositivity: muziek in de ochtend

Ha, je zou denken dat deze opdracht me op het lijf is geschreven. Jaren dacht ik dat ik zot zou worden van de stilte. Wakker worden, thuis k...

Ha, je zou denken dat deze opdracht me op het lijf is geschreven. Jaren dacht ik dat ik zot zou worden van de stilte. Wakker worden, thuis komen, altijd ging meteen de radio of een cd op. Ik leerde dat de stilte best aangenaam kan zijn, ook als ik gewoon thuis ben.


Ik zette onlangs weer een hoop concerten op mijn agenda en ik geniet ervan. Ik kreeg al nieuwe namen doorgespeeld en ik vulde mijn cd-collectie wat verder aan. 

Maar muziek 's ochtends? Dat is de wekkerradio met een vreselijk geluid en horen dat ze op studio Brussel Flip Kowlier voor de week van het Nederlands draaien. Op de trein luister ik meestal naar een podcast, maar ik heb ook weer mijn iPod bovengehaald. Het is jaren geleden dat ik die aangevuld heb, dus ik ontdek telkens weer mijn eigen cd's en die van oud-liefjes.

Er zijn een paar zekerheden:
Jaune Toujours, de ideale soundtrack om het Noordstation buiten te lopen en me op te laden voor de dag. Verontwaardiging bij de miserie van de mensen die weer hebben moeten buiten slapen, het contrast met de pietluttigheden over een vergeten komma in een tekst. A premiĂšre vue, elle n'est pas trop belle...

Uit dezelfde periode... Louise Attaque, gewoon op YouTube en laten lopen..,

The reminder van Feist doet me denken aan lange autoritten in stilte. Ik wil ook altijd dansen op die muziek. Dus dit is zeker een garantie om welgezind op het werk toe te komen.
En Zaz.... Vanochtend ontdekt dat deze op de iPod staat. Dat compenseert alvast dat ik het cd'tje niet vind in zijn doosje...

Veel Frans, zo blijkt maar misschien is dat wel toeval. Ik ontdekte vorige week een podcast van de RTBF die ik vergeten was, le monde est un village, tijd om die misschien ook toe te voegen. 

You Might Also Like

0 reacties