Op het ritme van de beats

Ik loop de donkere zaal in Meer zelfvertrouwen dan de vorige keer Het is goed, hier moet ik zijn Ik loop naar het midden Voel de spo...

Ik loop de donkere zaal in

Meer zelfvertrouwen dan de vorige keer
Het is goed, hier moet ik zijn
Ik loop naar het midden
Voel de spotlights
Hoor het dreunen
Ik sluit de ogen en begin te bewegen
De knop mag omgedraaid
De gedachten mogen komen
Hier laat ik ze los

Wat als hij
En als ik nu eens
De beats zijn sneller
Zijn hand om mijn pols, op mijn rug 
Ik steek mijn arm verdedigend op
De dj kijkt de zaal in, hij steekt zijn sigaret op
De tattoo op zijn arm, zijn baard op mijn gezicht
De dj draait het tempo op
De golf van weerzin overspoelt me
Ik dans

De rookmachine spuwt de zaal in
Huidhonger en hormonen
De beats geven het ritme aan
Stoppen met denken in zijn plaats
Minder berichten sturen
Mijn voeten bewegen mechanisch
Het zuchten van zijn stem op mijn huid
Mijn armen zwaaien harder
Hand op mijn rug, ik schud het hoofd

Wat als hij
En als ik nu eens
De beats zijn sneller
Ik stamp met mijn voeten
Hier laat ik ze los
Te veel berichten die niet beantwoord worden
Een nieuwe golf van beats verslaat het daglicht dat binnen priemt
De twinkeling in zijn ogen 
Armen in de lucht, hoog op de berg,

En dan stokt mijn adem bij het besef
Twee maanden, acht maanden, een maand
Ik hef mijn arm op, verslagen
De beats blijven dreunen, mijn voeten blijven bewegen
De man met het blauwe shirt naast me danst
Ik laat me mee voeren op zijn ritme
Harder en wilder
Ik voel de golf van genot
Mijn arm bonkt nu op het ritme
Vergeten wie ik ben en waar ik ben
Het zout van zijn huid
De rook prikt in mijn ogen 
Wat als hij
En als ik nu eens

You Might Also Like

0 reacties