Yule

Sommige patronen zijn te verleidelijk om niet meteen aan te schaffen. Ella Gordon lanceerde de Yule mitts vrijdag en ik kon er niet aan we...

Sommige patronen zijn te verleidelijk om niet meteen aan te schaffen. Ella Gordon lanceerde de Yule mitts vrijdag en ik kon er niet aan weerstaan. Het patroon is gratis als je eerder de einar mitts kocht, wat ik toen nog niet gedaan had, maar waar ik maar een klein duwtje voor nodig had. Want ik had ook al staan twijfelen voor mijn scherm. Ella werkt bij Jamieson & Smith, dus ik wist dat ik wel de nodige kleurtjes in het bovenste schap van mijn trolley zou vinden.


Ik koos voor een witte achtergrond, omdat het patroon twee bollen vraagt en koos er lukraak wat kleurtjes bij. Op zaterdag was ik veel onderweg met de trein en ik breide bij mijn grootvader tijdens het bezoek. Dus ja, gisteravond kon ik mijn want al testen. 

Vandaag had ik Maakdag en ik maakte alle eindjes vast. Een geduldig werkje waar een beetje gezelschap altijd bij helpt.
Ik prutste het voorlopige draadje los. Voor mij was een afterthought thumb een nieuwe techniek. Bij de vorige wanten moest ik steken op een wachtdraadje zetten en nieuwe steken opzetten.
Ik nam aan de zijkanten telkens eentje extra op en begon dan de duim te breien.
Wie het patroon aandachtig bekijkt, ziet dat ik een extra rij lichtjes breide omdat mijn handen blijkbaar iets langer uitvallen. Voor een volgend paar overweeg ik misschien om de duim een rij hoger te plaatsen. Nu loopt de boord echt tot de onderkant van mijn palm. Mogelijk omdat ik in de kleine naalden ben blijven breien. Maar de want sluit goed om mijn hand en het aantal rijen klopt met het patroon.

 De binnenkant is anders dan de buitenkant, beide vind ik eigenlijk heel mooi. De eerste want is af en ik ben er redelijk zeker van dat ik morgen op de trein de tweede ga opzetten. Het zou toch zonde zijn om tegen kerst geen paar yule mitts te hebben?



You Might Also Like

0 reacties