Osaka - LMV

Ik heb een abonnement op La Maison Victor en in de maart-april editie van 2018 viel ik als een blok voor Osaka. Ik had ook meteen mijn twij...

Ik heb een abonnement op La Maison Victor en in de maart-april editie van 2018 viel ik als een blok voor Osaka. Ik had ook meteen mijn twijfels. Ik weet niet hoe ze het soms doen, maar het lijkt soms of ze niet willen dat iemand iets maakt in hun stoffen. Dan zie je dat de rok toch wel doorschijnt ofzo (en ja, ik let daar heel hard op, ik ben daar echt lastig op, vraag me niet naar het laatste kleedje dat ik kocht bijvoorbeeld).

Ik zocht al een tijdje een patroon voor een overslagmodel, echter zonder dat het er als een peignoir gaat uitzien. Osaka is hier perfect voor, want het geeft alleen maar die indruk. Alleen is er die rekker en met een derrière als de mijne ben ik er niet steeds van overtuigd dat dit een flatterende optie is. 

Ik koos een chambray die ik bij Georgette kocht en deed nogal lang over de keuze van de kant van de stof die ik zou kiezen. Je kan die stof immers aan beide kanten gebruiken en dan ook gaan spelen met het effect. Uiteindelijk koos ik voor de little-black-dress-optie.


Al bij al zat het kleedje snel in elkaar. Ik volgde braafjes de instructies en het werkte.  Vooral de taille vind ik mooi, want dat is ook het moment dat de stof van een patattenzak naar een kleedje gaat. Het meest tricky gedeelte vond ik de mouwtjes en ik moet toegeven dat aan één kant het misschien iets strakker zit. Ik liet de lengte van de rok relatief lang, omdat midi nu toch zo wat vaker in het straatbeeld is en ook om er tijdens het tussenseizoen echt van te kunnen genieten. De stof is best warm voor de zomer, zelfs zonder hittegolf en zeker die zwarte kleur zorgt ook nog voor warmte.

Ik droeg het kleedje ondertussen al een aantal keren en ik vind het geweldig. Het zit comfortabel, alleen de opening aan de décolleté zit me nog wat dwars, voorlopig los ik het met een speldje op, maar ik denk dat ik gewoon een drukknoopje moet aannaaien.

You Might Also Like

0 reacties