WIPWednesday: Niebla

Corona maakt me monogaam! Ik zette de niebla sweater uit de laatste PomPom een dikke week geleden op en breide op een week tijd het lijf. M...

Corona maakt me monogaam! Ik zette de niebla sweater uit de laatste PomPom een dikke week geleden op en breide op een week tijd het lijf. Met naalden 2,5 en 3. 

Jawel, dames en heren, een week deed ik er over. Nu is breien ook wel het enige waar ik een beetje kalm van word en dit is zo zacht dat het moeilijk is om neer te leggen. Ik schreef al dat ik wat twijfelde aan dat effen gedeelte met een enkele draad. Wel, ik ging voor een dubbele draad. De yoke is brioche en dat maakt een redelijk dik weefsel, ook al is het luchtig. Ik wou niet een trui met een te warme nek en dan de rest van het lijf koud hebben. De dubbele draad zorgt er ook voor dat ik al op voorhand wist dat ik onvoldoende zijdemohair zou hebben. En toen ik las dat een Franse wolwebshop ook niet meer verstuurde kreeg ik toch wel een beetje schrik. 
Ik breide dus veel de afgelopen tijd en ik zag het ook redelijk snel groeien. Ik besloot om er al 3 cm bij te doen voor ik aan de brioche boord startte en zondagochtend kon ik bij beter licht foto's nemen. Zaterdagavond wist ik echter al dat het te kort zou zijn. Ik besloot de jupeculotte van Deer & Doe aan te doen, deze broek heeft een hogere taille, maar ook hier wist ik eigenlijk al wat ik wou voor ik de vraag stelde. 
Ik legde het ter vergelijking op mijn autumn gold sweater en dat bevestigde 7 cm, nu bleef er allen de vraag of ik de boord ook zou uithalen of alleen verlengen. Het model poft een beetje, zelfs als je zoals ik voor een kleinere maat koos, dan trekt de brioche heel hard samen. Het is bijna ongelooflijk als je ze zo op elkaar ziet liggen. Ik denk dus dat ik de brioche eruit haal en mijn 7 cm verdeel over de jersey en de boord. Maar voorlopig brei ik gewoon efkes aan een mouw, als dat ook goed is...

You Might Also Like

0 reacties