Epervier

Epervier is een sperwer, maar ook de naam voor het nieuwe bralette pattern van Hari Ito . Ik had opnieuw het plezier om een tester te zijn ...

Epervier is een sperwer, maar ook de naam voor het nieuwe bralette pattern van Hari Ito. Ik had opnieuw het plezier om een tester te zijn voor Liesje. Ik vond het best spannend, omdat ik sinds de workshop bij haar eigenlijk geen bh meer had gemaakt. Het patroon ligt aangepast en uitgeknipt op mijn tafel, maar dat is het. 

Voor dit patroon skip je al een hoop van de moeilijke dingen van beugels enzo. Het fijne is ook dat je heel veel maten krijgt, wat bij andere bralette patronen niet het geval is of waar je maar één ding kan kiezen. Bij épervier kies je je cupgrootte en je tailleomtrek, want die twee dingen gaan niet noodzakelijk samen. 

Bij het patroon krijg je veel opties maar tegelijkertijd moet je ook veel zelf beslissen, omdat Liesje je niet te veel wil sturen. Lastig voor een beginner en dus besloot ik het maar om het simpel te houden met een zwart stofje met voldoende stretch en ook een beetje structuur dat ik kocht bij Lijfgoed en waar ik geen hartzeer van zou hebben als het niet zou passen.
 Ik ging er van uit dat er iets niet zou passen aan die eerste versie, zeker na de workshop. Ik stuurde mijn opmerkingen en de foto's naar Liesje en ze paste het patroon ondertussen ook aan. Ik ben er zeker van dat het nu beter zal zitten, ook voor mij.
De maten gaan tot 105 G en dat is best veel. Mijn eerste zit niet helemaal zoals het moet, maar is wel al comfortabel, waardoor ik er alle vertrouwen in heb dat ik gewoon nog een paar dingen verder moet uitzoeken. Ik ben redelijk voorzien en ik moet zeggen dat ik bij dit patroon toch wel steun krijg. Wat je misschien minder op mijn foto's ziet is dat er onder de cups ook nog een extra band loopt. 
Uiteraard kan je voor elk van de vlakken met kleur en stoffenkeuze gaan spelen. Ik wil er wel eentje met kant, maar dan wil ik eerst een goede versie van onder mijn machine laten rollen. Ik plakte mijn rugdelen aaneen zoals de instructie waar ik mee testte aangaf, maar je kan er ook mee spelen en verschillende stoffen gebruiken of voor extra steun op die manier zorgen.
Wat ik zelf heel erg handig vond in het patroon is dat Liesje bij elk patroondeel uitleg gaf en vermeldde in welke stof je dit kan knippen en waar je rekening moet mee houden. Ik voelde me soms nog echt een beginner bij het maken van het patroon, maar zie het is wel goed gekomen en let's face it, dit is mijn eerste bralette, dus ja, ik ben een beginner.


In het youtubefilmpje legt Liesje aan Kirstin van Small Bobbins uit hoe ze op het idee kwam en welke opties nog mogelijk zijn. Ze plannen nog een sew-along en tutorials, eigenlijk meer dan voldoende om je bij het handje vast te houden als je daar behoefte aan zou hebben.

You Might Also Like

0 reacties