Nimue sokken

Ik riep nog maar dat ik monogaam ben op deze blogpost of het was al om zeep. Zo gaat dat nu steeds met breiprojecten; altijd duikt er wel e...

Ik riep nog maar dat ik monogaam ben op deze blogpost of het was al om zeep. Zo gaat dat nu steeds met breiprojecten; altijd duikt er wel eentje op die toch ook interessant is om aan te beginnen. In dit geval een gratis patroon voor sokken van Rachel Coopey.

Elke zaterdag lanceert ze een deeltje van het patroon van de sokken, je breit ze met twee tegelijkertijd maar er is een links en een rechts. Ik deed er vrijdag een tandje bij zodat ik zaterdag klaar zat voor de tweede tip. En die bleef uit, lichte paniek, maar op zondag kwam deel twee en we breien verder aan het mooie patroontje in de boord. In het vlakke stuk komt nu ook een figuur die we een aantal keren gaan herhalen. Het aantal rijen dat we deze week zouden moeten breien is verdubbeld ten opzichte van vorige week, waardoor ik niet weet of ik ga kunnen blijven volgen, want ik ben geen monogame breier, hahaha.

Ik gebruik Persephone sock yarn van Countess Ablaze, een eenmalige kleur uit de dystopia rebel batch. Ik heb het vorig jaar gekocht op Edinburgh Yarn Festival en daar ook laten opwinden, vandaar dat ik van beide eindjes kan opstarten. Oh, en de naam? Woman on the edge of time...

You Might Also Like

0 reacties