123

Dit is een stokje dat ik stiekem heel graag wou krijgen. Dus een heel welgemeende merci aan het adres van Pharailde . De twee boeken die ze ...

Dit is een stokje dat ik stiekem heel graag wou krijgen. Dus een heel welgemeende merci aan het adres van Pharailde. De twee boeken die ze vernoemt liggen bij mij op de stapel te lezen. Spijtig genoeg komt het er tegenwoordig te weinig van. Dus laat ik het boek dat we voor de leesclub van de bib moesten lezen maar vastnemen. A prayer for Owen Meany, van John Irving, van wie ik vorige zomer - eindelijk - De wereld volgens Garp gelezen heb. Ik had het boek niet uit voor de afspraak, wat wel spijtig was, maar ik zal het zeker verder uitlezen. Ik heb toch wel twee keer luidop moeten lachen, hoewel niet iedereen even enthousiast was.

1. Pick up the nearest book of 123 (or more) pages.
A prayer for Owen Meany van John Irving. Laten we bidden voor Owen Meany in het Nederlands, maar ik lees het in het Engels. Het gaat over Owen Meany die er van overtuigd is dat hij een lotsbestemming heeft. Zijn vriend John is de verteller. Hij is de zoon van een ongehuwde vrouw, later in het boek huwt ze. Ze sterft door toedoen van Owen Meany, die haar in feite aanbidt. Het verhaal wordt nogal uitvoerig doorspekt met anecdotes en beschrijvingen, waardoor sommigen het te lang vonden en eigenlijk geen literatuur.


2. Open the book to page 123 and find the 5th sentence.
My grandmother was outraged that there were people who actually dared to descend to her - to treat her like some provincial fussbudget.

3. Post the next 3 sentences.
I recall that Dan's mother had an acid tongue, and that, when introduced to me, she said, 'So this is the child'. And then there followed a period of time in which she scrutinized my face - for any telltale indication of the race of my missing male ancestor, I would guess. But that's all I remember.

En stokjes zijn er om door te geven natuurlijk:
- Zita
- Anne
- Yab

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik heb jaren geleden in de boekenclub eens "De zoon van het circus" van hem gekocht. Een echte turf, maar het is er echter nog nooit van gekomen om hem te lezen (de stapel nog te lezen boeken naast mijn bed groeit eerder aan dan te krimpen). Maar ik heb er alle dagen geniet van: het boek dient sinds een blauwe maandag om mijn wekkerradio op te zetten, zodat die wat hoger staat. Erg hé.

    BeantwoordenVerwijderen