Ik zeg het lekker toch, ném

De taaldrop van vandaag: Marc was met open ogen in de 1 aprilgrap over de afschaffing van de tussen-n gelopen. Een geslaagde aprilvis, Luc!...

De taaldrop van vandaag:

Marc was met open ogen in de 1 aprilgrap over de afschaffing van de tussen-n gelopen. Een geslaagde aprilvis, Luc!


Weet u het?

Wel, het is aprilvis, want "Een aprilvis (poisson d'avril) is geen algemeen Nederlands en volgens Van Dale ook geen algemeen Belgisch-Nederlands." Maar ik zeg lekker toch aprilvis, pff al die regeltjes over algemeen Nederlands...

You Might Also Like

2 reacties

  1. Off-topic: toen je deze middag in het restaurant aan tafel kwam, zag ik je je afvragen: wie is dat? Wel, dat was ik!

    :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel nee, ik vroeg me af: is ze dat nu? En ik had dus gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen