Reacties?

Ik had al een tijd dit tekstje in draft staan (het stond bij mijn klad moet je maar denken). Els (haar naam is in een ander kleur dus kun j...

Ik had al een tijd dit tekstje in draft staan (het stond bij mijn klad moet je maar denken). Els (haar naam is in een ander kleur dus kun je daar klikken) geeft me nu de ideale gelegenheid om het boven te halen. Eigenlijk was het naar aanleiding van een opmerking van WebsterMC (je kan opnieuw klikken) die beweert dat mensen die blogs via readers(*) lezen minder vaak reageren. Mij gebeurt dat ook wel eens, maar eigenlijk zijn reacties op een blog super leuk voor degene die schrijft, vind ik dan weer persoonlijk, en ook wel voor andere lezers. Ik weet ook van mensen die hier komen lezen (*zwaai*) waarvan ik zeker weet dat ze niet via een reader(*) lezen, maar gewoon oldfashioned door het intikken van mijn adres en toch reageren ook zij niet...

Hmmm...

Ik bijt niet... echt niet...

Het is simpel:
- Je klikt op x comments en er gaat een nieuw venster open.
- Je typt een woord, een zin, een heel epistel, maakt niet uit in het vakje.
- Je typt de letters die je ziet in een vakje (dat is om spam of ongewenste reclame tegen te gaan).
- Je kiest een identiteit. Als je geen google-account heb, kan je naam/url kiezen of zelfs anoniem, maar dan ben ik te curieus dus liever niet. Je vult je naam en eventuele link naar je blog in en hupsakee! Ik heb een commentaar en ben daar superblij mee. Voor alle duidelijkheid, die commentaren zijn verbonden met mijn mailadres, dus ik hoef niet heel mijn blog elke avond te overlopen om te zien of iemand toch ergens zou op gereageerd hebben. Ik wil eigenlijk wel een shoutbox, hoe pas ik dat in mijn blogger-template in, Els?

(*) een reader bestaat in verschillende vormen, persoonlijk vind ik een reader op een internetsite het gemakkelijkst. Je kan het ook via een programmatje. Vroeger had ik bloglines, nu google reader, het principe is het zelfde. In plaats van alle blogs die ik vaak lees om de zoveel tijd in te tikken of bij mijn favorieten te plaatsen, kan ik mij hier op abonneren via de reader. Dan hoef ik enkel naar die pagina te gaan om te zien wie iets gepost heeft. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook voor de nieuwsberichten van de Vooruit.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wel, ik lees 95% via RSS en zou eerder denken dat je, net als nu, al sneller eens iets opmerkt waarop je wil reageren omdat 't overzicht veel groter is.
    Mijn voorkeur gaat wel naar FeedReader omdat je die 's morgens op de trein offline als ware 't een gazet kan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb inmiddels ook ondervonden hoe leuk het is als er een reactie is (hoewel ik daar zelf soms ook nalatig in ben, mea culpa).
    Enne, iets anders, wat is een shoutbox?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij deze een reactie en hier vind je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen