Bruxelles ma belle

Brussel heeft altijd al een beetje een speciaal plekje in mijn hart gehad, al van toen ik er met mijn pa naar manneken pis ging zien en we -...

Brussel heeft altijd al een beetje een speciaal plekje in mijn hart gehad, al van toen ik er met mijn pa naar manneken pis ging zien en we - eikes - inktvis konden gaan eten, maar toch maar voor brochettes gingen. Waar is de tijd?

Brussel verandert constant, niet altijd ten goede en dingen waar we ons in Gent aan opjagen zijn in de hoofdstad schering en inslag. Wat ik niet wist is dat er daar ook een mooie term voor bestaat Bruxellisation: de anarchistische ontwikkeling van een stad door projectontwikkelaars. Het klinkt romantischer dan het is. Ga ook een zien op bxl.blog voor café Zotteghem, voor het te laat is.

You Might Also Like

1 reacties

  1. *trekt grote ogen* Amai! Ik wist niet dat het daar al zo ver gekomen was! Verdikke! Ben daar nochtans nog niet zo lang geleden nog gepasseerd, toen was daar bij mijn weten nog niet veel aan de gang... Nu ja, de Zotteghem had wel z'n reputatie, maar wat er in de plaats komt zal wrsch reputatieloos zijn, en dus minder kleurrijk...

    BeantwoordenVerwijderen