Voor de lezers

De dood in fictie from X een oefening in verdwijnen on Vimeo . Hoe is de dood aanwezig in de literatuur? Hoe laat een auteur zijn fictieve...

De dood in fictie from X een oefening in verdwijnen on Vimeo.



Hoe is de dood aanwezig in de literatuur? Hoe laat een auteur zijn fictieve mensen sterven?

Theatermakers Peter Aers, Tijs Ceulemans en Leentje Vandenbussche zoeken lezers om een inventarisatie van het sterven te maken. Concreet zoeken ze hiervoor lezers die, terwijl ze een boek aan het lezen zijn, bijhouden hoe en wanneer de auteur van het boek een personage laat sterven.

Onderzoek mee, en hou de pagina’s van de gestorvenen bij en voer ze in op www.oefeninginverdwijnen.be

via Vooruit

You Might Also Like

2 reacties

  1. Da's een tof initiatief. Alleen vrees ik niet snel genoeg te lezen. Het is mij niet duidelijk hoe lang dit loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook niet gevonden, ik zal zelf eens moeten kijken of ik er eentje heb.

    BeantwoordenVerwijderen