Alleen nog de kraag

"Brei jij altijd op de trein?" Ze was nogal hyperactief, net gedaan met werken en onderweg naar het lief. De spoorwegen zaten haar...

"Brei jij altijd op de trein?" Ze was nogal hyperactief, net gedaan met werken en onderweg naar het lief. De spoorwegen zaten haar niet mee, een trein voor ons in panne waardoor ons vertrek uitgesteld was. Ik breide zo meteen de twee mouwen af, doe daar nog het voorste deel bij 's anderendaags, ook al op de trein en ik kon het in elkaar steken. Ik ben er nog niet uit, die vrouwenboekskes met hun patronen. Ik ben ten eerste heel blij dat ik het verkeerd begrepen had, want 10 à 15 cm extra zou echt wel van het goede teveel geweest zijn. Het valt nu al heel ruim.




Bij het ineen zetten heb ik hier en daar al wat uitgetrokken en hier en daar wat bij gebreid, zodat de armsgaten overal even groot zijn. De kraag belooft nog een moeilijke te worden, ik overweeg om wat korte rijen in het voorste te stoppen zodat het wat langer kan worden. En misschien maar twee knoopsgaten, omdat ik twee heel mooie knopen heb en geen drie zoals het patroon vraagt.

You Might Also Like

0 reacties