Vrouwenboekskes

for English, scroll down Ik kocht de libelle een tijd terug in een vlaag van weet ik veel wat, ik vond de foto op de cover wel leuk. Gemakk...

for English, scroll down
Ik kocht de libelle een tijd terug in een vlaag van weet ik veel wat, ik vond de foto op de cover wel leuk. Gemakkelijke en rappe patronen spraken me wel aan. En ja, ondertussen zijn we een seizoen verder, maar als ik mijn kleerkast bekijk, dan kan er nog wel een vestje bij. Mijn modern garden cardigan krijgt wel wat reacties: dikke wol maar ademt wel lente, is zowat de samenvatting. En er kan nog wel iets dergelijks bij. Mijn keuze viel dus op het asymetrische vestje. Ik testte de stekenproef van wol die ik gekregen heb, gerecycleerd van een trui ofzo. Het paste en ik kon er aan beginnen. Niets zo leuk, alleen bleek al gauw dat er iets niet klopte. Voor de rug zou ik meer steken opzetten en dan zou het toch smaller zijn? Enfin, ik ben beginnen rekenen en had de boord al gebreid toen ik besefte dat de tekening waarschijnlijk de helft van de rug moest voorstellen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat nogal verwarrend. Ocharme die beginners die denken eens rap iets samen te breien in een weekend.

Ik brei met een naald 6 en 7 en hou wel van de structuur die de stof krijgt, onregelmatig als de wol zelf. Dit wordt alvast mijn april-project voor de groep.



I like to cast on, I've chosen something from a women's magazine. It is supposed to be simple and fast, but I had some problems understanding the pattern. Turns out they probably only sketched half of the back. I've did some more maths and so it will be a little less wide. I'm using a needle 6 and 7, I love the fabric.

You Might Also Like

0 reacties