Misverstand

Het is een misverstand. Een groot misverstand, zelfs, zou ik durven zeggen. Ik had het zelf niet durven denken. Er wordt regelmatig grappig ...

Het is een misverstand. Een groot misverstand, zelfs, zou ik durven zeggen. Ik had het zelf niet durven denken. Er wordt regelmatig grappig over gedaan met de collega's. Mobiliteitsproblemen? Het verre Vlaanderen? Vraag het Patricia wat het is om zo ver te pendelen naar de hoofdstad en wat je allemaal mist in zo een gat. En ik kan hen ondertussen zonder problemen tegenspreken. Het zou me perfect lukken om er te wonen. Ik zou wat moeten wennen aan een ander ritme, ja. Een vaste vroege trein in de ochtend en op een redelijk uur terug naar huis. Nog wat bij slapen op de trein, wat werken, een boekje of wie weet, een goedkope draagbare dvd-speler, mijn uren wat beter onder controle houden, mijn thuiswerkdagen goed inplannen... allemaal dingen die ik tot voor kort als onmogelijk beschouwde, maar eigenlijk best lukken. Ik hou me aan een routine voor inkopen, nu weeklijstjes hip zijn is er eigenlijk niks dat me tegen houdt. Af en toe overvalt het me wel, ik geniet van de stilte, de vrijheid en de nabijheid van de familie. En er komt ook wel cultuur in deze kleine gemeente. Af en toe eens gaan shoppen of nog wat meer online... Nee, het zou me best lukken.

Als ik dat echt zou willen. En daar wringt het schoentje. Ik heb een hoop dingen op een lager pitje gezet. Maar ik heb ook een hoop dingen behouden, zoals mijn Vooruit abonnement en mijn naailessen in Gent. Dus blijf ik af en toe slapen in Gent en haal ik mijn ritme overhoop, waardoor ik slaaptekort lijk op te stapelen. Vrienden vraag ik om begrip, idem voor de stadsblog. Ik geraak moeilijk in slaap. Of ben te vroeg wakker wanneer ik kan uitslapen. Of nog frustrerender: niet kunnen slapen terwijl ik doodmoe ben.

Of ik er dan geen spijt van heb? Nee en daar hoef ik echt niet lang over na te denken. Het was niet goed zoals het was, ik voelde me niet lekker in mijn vel en het is erg dat het zo lang duurde voor ik het wilde toegeven.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Dat soort beslissingen moet je op je eigen tempo nemen, als je er zelf klaar voor bent, zo heb ik het indertijd toch ervaren. Achteraf weten we altijd alles, maar dat bevestigt alleen maar dat het juist was.

    En W-Vl is zover niet van de rest van de wereld hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen