eentje is geentje

En dat gaat niet alleen op voor dat glaasje wijn op een zonnig terrasje. Ik had ook ongelooflijk zin om me aan nog een tweede olifant te wag...

En dat gaat niet alleen op voor dat glaasje wijn op een zonnig terrasje. Ik had ook ongelooflijk zin om me aan nog een tweede olifant te wagen, met een beetje meer rekening te houden met de handleiding misschien? Of toch ook niet. Ik tekende het patroontje over op een overschotje van mijn plooirokje. Ik knipte nog niet, maar stikte eerst mooi over het lijntje. Het is zowat onmogelijk om dit op een deftige manier te fotograferen, maar geloof me, het is een mooie oefening om traag en nauwkeurig te leren stikken. Geen grof geweld maar voorzichtig over het lijntje. Het voelt een beetje als leren kleuren tussen de lijntjes. En ook hier, oefening baart duidelijk kunst. Het grote voordeel is wel dat je stof een beetje mag schuiven. Bij de rode versie had ik eerst geknipt en door het schuiven van de stof was één van de pootjes niet meer mooi gestikt.

Daarna knipte ik de figuur uit en besefte ik dat ik eerst de oren had moeten stikken. Geen erg, ik deed het nog eens over van de vorige keer: oren overtekenen, eerst stikken, knippen en afwerken met een siernaadje.

Het koteren met de pootjes en slurf blijft een precisiewerkje. Deze keer naaide ik de oren vast voor ik het beestje opvulde. Maar beide manieren gaan even goed. En wie weet volg ik bij een volgende beest wel eens de handleiding?

En natuurlijk kreeg hij ook een vulling.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Mijn voorkeur gaat uit naar dit exemplaar! Dat ander lijkt mij te roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze ook mooier, hij ziet er iets meer olifant uit dan de vorige. Zoals je zei: oefening baart kunst. Niet dat ik het weet, maar ik kan het mij al inbeelden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen