Ze bestaat!

Ik had al een tijdje geleden gehoord dat breien op de trein verboden zou zijn. Mijn pa had mij er al voor gewaarschuwd en ook hier en daar h...

Ik had al een tijdje geleden gehoord dat breien op de trein verboden zou zijn. Mijn pa had mij er al voor gewaarschuwd en ook hier en daar had ik het gehoord. Maar tot nog toe had niemand mij er op gewezen. Tot die keer, 's avonds op de trein naar Leuven. De treinbegeleidster aarzelde even bij het knippen van mijn kaartje. Of ik wist dat breien op de trein eigenlijk niet mag? Ze had dat geleerd in haar opleiding, het had iets te zien met onverwachts remmen. Eerlijk waar kon ik haar antwoorden dat ze de eerste was die het me zei en ik het toch al een jaar of vier doe, op de trein. Ze vroeg me niet om mijn naalden weg te steken en ik maakte ook geen aanstalten. Daarmee was de kous af... Ik was een beetje vergeten om het hier te vertellen, maar toevallig las ik in dezelfde periode de aankondiging in de Ravelry-Belgische groep voor WKIP (post 156)

"Between the Brugian shop Ajour, the blog Breien en haken and the group Breien in Oostende plans are being made to arrange for a knitting train: Taking the train from Ostend to Hasselt on WWKiP day, knitting all the way, meeting up with the knitters in Hasselt (I guess there’ll be an OKRA-organised event again) and knitting all the way back home (or frogging)."

En nu is het gewoon tijd om al reclame te beginnen maken: zaterdag 11 juni (verdere details in de groep) en ook mensen met haakpennen zijn welkom.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik zag onlangs iemand breien op de trein, op van die kleine stokjes. Het leken wel saté-stokjes, maar 't resultaat zag er tof uit.
    Zou haken dan wel mogen? Zo'n pen is dan wel minder scherp, maar 't kan toch ook wel een oog uitstekken peins'k. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb dus heel de algemene en algemene voorwaarden van de NMBS nagelezen, en dat staat er dus niet in he... wel dat 'puntige voorwerpen' verboden zijn. En ik denk dat er dan iets staat van messen, hakbijlen en speren. Maar niks over breinaalden. Ik vind mijn rondbreinaald of sokkennaaldjes trouwens niet 'puntig'. Of dan is mijn stylo ook puntig.

    BeantwoordenVerwijderen