Bent u één van de 5,8?

Het bericht dateert van begin van de maand. Maar liefst 5,8 miljoen Belgen hebben een unieke naam. Ik ben er geen van. Maar dat wist ik al,...

Het bericht dateert van begin van de maand. Maar liefst 5,8 miljoen Belgen hebben een unieke naam. Ik ben er geen van. Maar dat wist ik al, het zorgt van tijd tot tijd voor een weddenschap wie de meeste hits heeft op de zoekmachine. En geef nu maar toe dat u het ook af en toe probeert, eens zien hoe het zit. En plots was daar een foto van een naamgenoot met een waaier aan Vlaamse leeuwen op de achtergrond. Wat zware woorden in die trant. Toch wel even slikken.

You Might Also Like

2 reacties

  1. moraal van het verhaal: moeders en vaders, probeer toch alvast een iets origineler voornaam dan Maria, Bart, Tom of Jean voor jouw nieuwgeborene te verzinnen! En bovendien zeker als jouw familienaam Peeters, Janssens, Mertens, Jacobs of Claes luidt! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kwam mijzelf (voor- en familienaam dus) tegen op fb. Maar ze was een stuk jonger. Ondertussen komt er soms ook mail voor haar bij mij toe en vroeg een 20-jarige om mij bij te voegen op msn. Toch maar niet gedaan :-D

    Een originele voornaam kan goed zijn, maar als ik sommige hoor, dan sla ik toch ook steil achterover.

    BeantwoordenVerwijderen