Ondertussen op de rommelmarkt

"Hallo, hoeveel vraag je voor die rode bloempot?" "Euch, die is van mijn vriendin." Haar vriendin is nog volop aan het u...

"Hallo, hoeveel vraag je voor die rode bloempot?"
"Euch, die is van mijn vriendin." Haar vriendin is nog volop aan het uitpakken en wordt overdonderd door mijn vraag.
"euch, 75 cent", antwoordt ze dan maar.
"Zo'n zotte prijs", reageert haar vriendin.
"Ja, maar 1 euro is lijk te veel..." Ze haalt haar schouders op, ik betaal haar zonder morren het gevraagde bedrag.
"Hei, ik begrijp je, ik sta hier om de hoek en vind het ook soms moeilijk om een prijs ergens op te plakken..." Ik stap lachend verder en vind wat verder op het pleintje een bobijn draad. Goudkleurig en donkerbruin. Geen idee hoeveel er op zit, maar dit wordt vast een sjaal of misschien een feestelijk topje? Gemakkelijkheidshalve verdring ik de gedachte dat ik nog niks met de bobijnen van vorig jaar heb gemaakt. Ik vind het al een kleine overwinning dat ik niet meteen die andere drie bobijnen waar meer op zat maar dan in kleuren en textuur die ik niet graag zie heb laten staan.


You Might Also Like

1 reacties