De vloek/The curse

Er blijkt zoiets te bestaan als een breiersvloek . Je maakt iets voor je lief en die ziet het dan niet graag of hij maakt het af voor je tru...

Er blijkt zoiets te bestaan als een breiersvloek. Je maakt iets voor je lief en die ziet het dan niet graag of hij maakt het af voor je trui af is. Enfin, de mijne is aan het zagen voor een trui. Al een hele tijd. Ik kocht wol en hij zei bwo. Ik kocht nog eens wol en hij knikte en zei dat hij de eerste wol mooier vond. Ik toonde hem een patroon, hij vond dat de man op de foto te oud was. Bij het tweede patroon vond hij hem te gay, voor het derde patroon had ik eigenlijk niet genoeg wol,... En dus besliste ik om dit patroon met de tweede wol te maken. Het is zijn kleur, punt uit. Toen ik hem het proeflapje toonde was hij matig enthousiast, het voelt nochtans fantastisch zacht. Toen heb ik me kwaad gemaakt en dat ik er veel tijd ging in steken en dat hij dan maar beter zeker kon zijn. In de breiklas zijn ze enthousiast, zo schoon, en vinden ze me geschift dat ik het zelfs nog maar wil proberen. Jammer genoeg is de wol dunner en zal ik dus wat meer moeten rekenen. En ja, ik vind het model dat de trui showt yummie.



There seems to be a curse on knitting for boyfriends, but he is nagging about a sweater, so here we go. I bought the yarn, showed it and he said nah. I bought a secund yarn, showed it, and he said he preferred the first one. I showed a pattern and he said the man looked to old, I showed another pattern and the man looked too gay, I showed another pattern but didn't have enough yarn,...

Finally I decided I would knit this pattern from Phildar with the secund yarn, it's his colour. I did gauge and showed it and he said he might like it. So I got angry and asked him to decide because it would take me quite some time and I want him to wear it afterwards. And of course everybody in knitting class thinks it looks fabulous and thinks I'm crazy for willing to knit for him in the first place. Unfortunately, the yarn doesn't have gauge so we'll have to do the math... And yes, I think the model is kinda yummie.


You Might Also Like

2 reacties

  1. yummie inderdaad. Ik heb truien opgegeven, zeker voor de mannen in mijn leven, en misschien ook wel voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker stoer en zacht, wat, het model of de trui zeg maar alletwee.
    Over de vloek, ik heb ooit voor mij man een vest gebreid net zo één als dat eene, op draad versleten door zijn moeder gebreid, zeker 10 jaar oud. De wol was niet het zelfde, mijn breihand was anders ik heb zeker honderd keer moeten horen dat oude vest zat zoveel beter, was zoveel warmer...

    BeantwoordenVerwijderen