WIPWednesday Color love

 Color love is een patroon van Veera Välimäki en het is een variant op haar andere streepjessjaals, drie kleuren en eindeloos rechts breien....

 Color love is een patroon van Veera Välimäki en het is een variant op haar andere streepjessjaals, drie kleuren en eindeloos rechts breien. Zalig om kleuren uit te zoeken en weinig nadenken bij het breien. Het patroon is van het begin van het jaar en werd geschreven voor sport yarn. Ik maak het in fingering yarn, ik koos kleuren uit twee lucky dips van Old Maiden Aunt yarn en combineer het met het donkere grijs van One breath at a time. Een grijs dat ook vol andere tinten zit.


Ergens eind oktober zette ik de sjaal op en zo af en toe brei ik wat verder. De rijen worden steeds langer en soms wordt het wat eentonig. Soms is het perfect voor wat je wil, gewoon je handen bewegen en rustig worden, soms mag het iets meer uitdaging zijn. 

Ik wisselde de contrastkleuren voor het gedeelte met de verkorte rijen omdat ik roze toch een leukere kleur vind en dat gedeelte toch wel een serieus accent is in de afgewerkte sjaal. Met het einde van het jaar hou ik mijn knitmeter wat meer in de gaten en dus nam ik deze sjaal weer vast. Ik voeg elke streng of bol die ik opbrei toe aan de meters, en ook de halve bollen als een project op is of dat kleur niet meer terug komt. Ik vermoed dat het me wel zal lukken om de roze wol toe te voegen, misschien ook meer? Zolang ik maar kan weerstaan aan de verleiding om iets nieuws te starten. 

You Might Also Like

0 reacties