2020 in boeken

Met de kerstvakantie is de sfeer van eindejaar dan toch binnengesijpeld. Ik werk deze week nog maar ik merk dat het begint te vertragen. Mee...

Met de kerstvakantie is de sfeer van eindejaar dan toch binnengesijpeld. Ik werk deze week nog maar ik merk dat het begint te vertragen. Meer dan anders hoop ik dat het nieuwe jaar er ook anders gaat uit zien. Ik besef natuurlijk ook dat dit heel relatief is. 

Voor 2020 had ik mijn doelstelling van één boek per maand al opgetrokken naar 15 boeken in het jaar. En ik las er 17. Ik heb voornamelijk in de zomervakantie gelezen en ik heb toen ook wel inspanningen gedaan om te lezen. Bewust eens een half uur met een boek op schoot en geen andere afleiding. Er gebeurde zoveel rondom mij waardoor het vaak moeilijk was om rust te vinden. En tegelijkertijd gebeurde er zo weinig. Ik ben relatief tevreden met het lijstje. Als ik het vergelijk met vorig jaar las ik minder boeken en minder pagina's, zo in cijfers valt wel een serieus verschil op. In 2019 las ik 22 boeken en 5.955 pagina's. De 17 boeken in 2020 leverde 4.326 pagina's op. Ik ben momenteel nog Wildevrouw van Jeroen Olyslaegers aan het lezen, ik ben halverwege. Misschien komt het voor dit jaar op de teller, misschien al meteen voor volgend jaar. 




Er zaten een aantal dunnen boekjes bij, zoals Zo houd je moed in een tijd van verdeeldheid en In tijden van besmetting. Mijn favoriet is Max, Mischa en het Tet-offensief van Johan Harstad. Het is een heel dik boek, maar ik heb er echt van genoten, net zoals ik van een hoop andere boeken ook heb genoten. 

You Might Also Like

0 reacties