2020 op mijn naalden

"Oh, maar nu heb je wel veel tijd om te breien" en "jij hebt een hobby om binnen te doen, dat is toch handig". Ik weet n...

"Oh, maar nu heb je wel veel tijd om te breien" en "jij hebt een hobby om binnen te doen, dat is toch handig". Ik weet niet hoeveel keer ik de afgelopen maanden een dergelijke opmerking heb gehoord. Ik moet toegeven dat breien, zeker in de eerste lockdown, er voor zorgde dat ik kalm werd. Ik had natuurlijk het voornemen om mijn "work in progress", ook wel gekend als WIPs, af te werken, maar ik liet het voornemen ook wel varen en ging me concentreren op dingen waar ik zin in had. Er kwamen dus nog meer WIPs bij, misschien wel. 

Ik breide 4 truien en 1 cardigan, 7 mutsen, 3 sjaals en 7 paar kousen. Ik deed twee keer mee aan testbreien en moet toegeven dat de meeste dingen ook regelmatig in mijn routine zitten. Ik deed mee aan de knit-along van Stephen West met de Painting bricks en met de mystery socks van Coopknits. Bij beide gebruikte ik restjes en vond ik dat wel wat uit mijn comfort zone. 
Ik breide uiteindelijk minder dan het jaar voordien. Al een aantal jaren registreer ik elke streng en elke bol die ik opbrei, ik bereken de halfjes die een project af maken en hou zo bij hoeveel ik brei. Het begon in een poging om mijn aankopen wat onder controle te houden. Spoiler alert: het werkt niet. Maar het motiveert me wel om dingen af te werken. De laatste maand ben ik ook wat strategisch gaan breien, nog twee paar sokken afwerken omdat ik al aan de tweede sok bezig was en die meters dan konden geregistreerd worden. En ook het laatste project, color love, werkte ik om die redenen af. Het werden 14.657m, dus een stuk minder dan het record van 2019 toen ik 16.172 meter haalde, maar in vergelijking met 2018 viel het wel mee. Toen had ik 14.995 meter. Stukken meer dan een paar jaar eerder. Ik probeer geen plannen te maken voor het nieuwe jaar, tenzij misschien die WIPs afwerken? #schaterlach
 

You Might Also Like

1 reacties