Zo lief...

Een goeie tip voor restjes wol en kurken. Ik heb de foto's van Elliphantom via Ravelry . Het patroon vind je - zelfs in het Nederlands...




Een goeie tip voor restjes wol en kurken. Ik heb de foto's van
Elliphantom via Ravelry. Het patroon vind je - zelfs in het Nederlands - bij Saartje. Ook via Ravelry natuurlijk...

En voor Sandra me de oren van het lijf vraagt, Ravelry is een online community van breiers en hakers (M/V). Ik heb nog niet alle dingen uitgevist maar je kan het gebruiken om je projecten bij te houden, met foto's van je flickr account, je ziet wie welk patroon bijvoorbeeld van garnstudio al geprobeerd heeft, wat hun opmerkingen zijn, er zijn gratis patronen, als ook betalende, je kan de wol die je gekocht hebt noteren, je kan er kopen via via,... Momenteel moet je je wel inschrijven, er is een wachtlijst van ongeveer een maand dacht ik, maar ik vind het wel tof. Heel wat gebruikers zijn Engelstalig, maar er zijn ook vier Gentse ravelry-leden en de patronen van Garnstudio kun je in grote mate ook gewoon in het Nederlands vinden. Veel Ravelry-leden hebben ook een eigen blog en dan vind je ook wel uitleg in het Nederlands. Het is een beetje zoeken, maar het ziet er wijs uit en zeker iets voor prutsers.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Enkele mensen uit West-Vlaanderen hebben elkaar op Ravelry ontmoet en gaan naast het Gentse breiclubje, KnitBelgium, nu ook een Brugs groepje oprichten...Heel erg leuk hoe brei(st)ers, garen en projecten wereldwijd aan elkaar gelinkt worden!

    BeantwoordenVerwijderen