Een avondje onder bloggers

Het reclamebureau organiseerde een avondje film (later meer over de film), nadien gingen we iets drinken. Toen ik stond te wachten met een ...

Het reclamebureau organiseerde een avondje film (later meer over de film), nadien gingen we iets drinken. Toen ik stond te wachten met een handvol onbekenden op nog een aantal onbekenden werd de volgende vraag gesteld:

"Etes vous Belge?"
"Mais oui, bien sûr,..." begon ik al verontwaardigd. De vrouw kalmeerde me meteen. Als Anaïs heeft ze een stek op het interweb (niet gevonden helaas) en ze vindt dat er teveel Fransen voor Belgische bloggers doorgaan. Zo was er een artikel geweest in een Belgisch tijdschrift over Belgische bloggers (Franstalig voor de duidelijkheid) en dat bleken allemaal Fransen te zijn, voornamelijk Parisiens et Parisiennes. Ach, ok. We keuvelden nog wat en toen kreeg ik weeral een lastige vraag:

"Est-ce qu'il y a des contacts entre les bloggeurs du nord et du sud?" De vraag kwam van een Fransman, wonende in Brussel die een blog heeft over marketing en toen bleek dat mijn blog "personelle" is niet echt meer geïnteresseerd was.

Maar terug naar de vraag. Ik probeer het aantal blogs dat ik lees sowieso te beperken, vaak ken ik de mensen enigszins, maar ik heb eigenlijk niks in het Frans of for that matter in het Engels in mijn feedreader zitten. Maar kon ik dat toegeven? Ik ben ook niet zo representatief voor de bloggemeenschap vermoed ik... En toen heb ik maar verteld dat emich van Bxl.blog en Brusselblogt die al eens bij een vergadering van Gentblogt was.

You Might Also Like

3 reacties

  1. dat dat reclamebruo eens bij skynetblogs aanklopt hé honderden Walen die bloggen en een ehchte community vormen itt de nederlandstalgien die op hun eentje blivjen bloggen enkel andere blogges als contact niet te na gesproken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk niet dat ze op zoek zijn, misschien was het ook toeval dat ik de enige Nederlandstalige was. Het was een film in Brussel en niet iedereen is nog iets mee gaan drinken. En ik vind dat wel eens plezant, zo een avondje in het Frans in Brussel. memories...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was dit het avondje georganiseerd door Buzz Paradise ? Elisabeth ofzo ? Want ik ben er niet naartoe geweest :-)

    Veel contacten tussen de 2 bloggemeenschappen zijn er niet echt, spijtig genoeg. Ik probeer de 2 wat dichter bij elkaar te brengen aangezien mijn tweetaligheid, maar was ik maar de enige niet.

    Trouwens, ik zou graag een blogevent organiseren waar beide gemeenschappen zouden worden betrokken. Maar alleen gaat dit zeker niet lukken.

    Had je nog niet in mijn feedreader, consider it done !

    BeantwoordenVerwijderen