B&B

for English, scroll down Breien & bloggen gaan heel goed samen als je het mij vraagt. Sinds een aantal maanden surf ik het internet door...

for English, scroll down

Breien & bloggen gaan heel goed samen als je het mij vraagt. Sinds een aantal maanden surf ik het internet door op zoek naar patronen, wol, noem maar op en ik kom massa's mensen tegen die ik vroeger niet kende. Ik heb er een aantal in mijn feedreader steken maar ik ben nog steeds aan het ontdekken. Pff, er is niks mis met huis-tuin-en-keukenblogs als je die schitterende creaties ziet. Hoeveel invloed zouden zo'n blogs hebben? Vaak zijn het trouwens Amerikaanse blogs, heb ik de indruk. Iemand gaat op in zijn hobby, maakt er een soort dagboek van met foto's en besluit dat op het internet te zetten, een blog dus. Eigenlijk niet zo verschillend van het verhaal dat iemand uit mijn breiklas vertelde over haar grootmoeder die de tijdschriften op zolder bewaarde. Op de laatste pagina stond wat ze voor wie en in welke kleur had gebreid. Het voordeel met B&B is dat breisters (M/V) elkaar ontmoeten, commentaar geven op patronen, tips geven,... Via ravelry ontdekte ik ook dat er groepen zijn die breien voor een goed doel, sokken voor soldaten, hoedjes/mutsen voor mensen die hun haar verliezen door chemo,... Het doet me een beetje denken aan mijn groottante die babysokjes voor de missies breide.


Knitting and blogging makes a perfect marriage. Since a few months I'm looking on the internet for patterns, yarn, etc and I get to know people I hadn't met before. I have put their blogs on my feedreader, but I'm still discovering. Pff, nothing wrong with house-garden-blogs, like the little storm there has been this week in the Belgian blogosphere. Someone is in to his hobby, makes a kind of journal, with some photo's and puts it on the internet, a blog. Not so different from the story a friend from my knitting class told me about her grandmother who had put all her knitting magazines in the attic, on the last page she had written what she had knitted in what colour and for whom.
The advantage of blogging and knitting is that knitters (M/F) meet, comment on patters, give advice,... Via ravelry I discovered that there are groups of knitters who knit for a good cause, like socks for soldiers, hats for people who lost their hair due to chemo,... I remind me a little bit of my great aunt who knitted baby socks for little children in Afrika.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Mijn tante breit elke avond een sok voor de tv. Tegen Kerstmis heeft ze zo'n honderd paar bij elkaar gebreid en verkoopt ze die op een kerstmarkt ten voordele van de arme mensen. (Ze zegt ook dat hoe spannender de film op tv is, hoe sneller de breit... Grappig...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... hoe sneller ZE breit natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen