ondertussen in de schoenwinkel

Ik zit op een bankje. Het shoppen wordt me langzaam te veel, zo op een drukke zaterdag. Ik kijk naar het koppel aan de overkant van het rek....

Ik zit op een bankje. Het shoppen wordt me langzaam te veel, zo op een drukke zaterdag. Ik kijk naar het koppel aan de overkant van het rek. Ze zijn nog jong, zestien, zeventien, zoiets. "Wat vind je hier van?" Ze houdt hem de schoenen voor. "Eek, die vind ik echt wel lelijk." Zijn blik liegt er niet om. "Misschien vind je ze mooier als ik ze aandoe?" Ze wringt zich in de schoenen. Hij is er niet van overtuigd. "Dit zijn nu echt wel de allerlelijkste schoenen die ik je ooit heb zien aandoen." Zij monstert haar schoenen in de spiegel. Ze lijkt hem niet te horen.

Arm koppel, de solden zijn nog niet eens begonnen...

You Might Also Like

0 reacties