Morning fog

Ongeveer een maand heb ik gebreid aan mijn Morning fog uit Laine Magazine. Ik vertelde er eerder over maar toen was ik nog maar begonnen. H...

Ongeveer een maand heb ik gebreid aan mijn Morning fog uit Laine Magazine. Ik vertelde er eerder over maar toen was ik nog maar begonnen. Het is eigenlijk een heel simpele cardigan, die speciaal wordt doordat je met twee draden zijde-mohair breit. 
Het is een project dat bij mij zou kunnen blijven liggen, maar gelukkig zijn er ook breicafés en dan heb je iets makkelijks nodig om rustig verder te breien. 
Aangezien ik met een naald 5 breide ging het best vlot. Doe daar nog een zaterdag met treinverkeer en familiebezoek bij en ik kon 's avonds mijn eerste mouw afzetten. Ik geef toe dat ik misschien wat later ben gaan slapen. 
Op zondag was er dan breicafé en deed ik het voor de rest ook rustig aan. Ik merk dat ik moe ben en dan moet ik toch wat opletten als er een drukke week aankomt.
 Hier kon ik stoefen met twee mouwen, maar wat je niet ziet is dat ik het over mijn pyjama aan heb en dat ik nog de boordjes moest breien, boordjes voor knopen en knoopsgaten. Niet echt een leuk werkje vind ik dat, zeker omdat dit dan weer met kleinere naaldjes gebeurt.
Ik had een idee voor knopen en wat ik wou maar ik rommelde eens in mijn doos en kwam met iets anders boven. Ik twijfelde uiteindelijk tussen twee knopen en koos deze omdat ik er 7 had en er 7 nodig had. Op deze manier zijn deze ook opgebruikt en voor de andere vind ik vast nog wel een ander kledingstuk.
Ik had de strengen gewogen bij het opzetten van de mouw om te zien of ik niet te veel wol zou gebruiken en merkte zo dat ze iets meer wogen dan de 50g van het label. Ik heb 45g over, zijnde een bolletje van 22g en eentje van 23g. Ik had het mogelijk ook met drie strengen kunnen doen, maar dan is het iets lastiger om met een dubbele draad te breien. Ik vind de kleur ongelooflijk mooi, er zit zo een mooie schakering in. Echt een topper, deze zijde-mohair van bij Bart & Francis (en als ik het goed voor heb is er dit weekend weer verkoop).

You Might Also Like

0 reacties