Morning fog

Voor mijn vertrek vertrok ik naar Bart & Francis. Ze hadden hun opendeurdag en ik had een duidelijk plan voor ogen. Dit is vaak een goe...

Voor mijn vertrek vertrok ik naar Bart & Francis. Ze hadden hun opendeurdag en ik had een duidelijk plan voor ogen. Dit is vaak een goede tactiek om bij hen niet overweldigd te zijn, maar na een aantal bezoekjes weet ik ook al wat ik kan verwachten. 

Voor ik vertrok haalde ik de strengen boven die ik de keer ervoor had gekocht. Ook met een duidelijk plan. Aangezien ik vooral met kleinere projecten bezig was geweest vond ik het tijd voor iets groters. Mijn keuze was gevallen op morning fog uit Laine magazine 2, het nummer waar ik zonder twijfel al het meest uit heb gemaakt. Morning fog is een patroon van Jonna Hietala en door de kleur twijfel ik altijd met winter fog. Ik zocht eigenlijk ook grijze wol maar ik viel voor dit ongelooflijk mooie blauw. 
Je breit met twee draden mohair-zijde samen op naalden 5.5. Ik gebruik naald 5 en heb zo de stekenproef. Ik hou van hoe licht het voelt en ik hoop snel ook eens te kunnen proberen hoe het zit. Je breit van boven naar beneden en zet de mouwen dan on hold. Het is misschien wat vreemd dat er veel averechts moet gebreid worden bij een Skandinavische ontwerper maar mij stoort dit niet.

You Might Also Like

0 reacties