Hipster

Louise van de Woolwork podcast lanceerde op 1 december een Tincanknits-along. Je kan om het even welk patroon kiezen en  werkt het af tegen ...

Louise van de Woolwork podcast lanceerde op 1 december een Tincanknits-along. Je kan om het even welk patroon kiezen en  werkt het af tegen 14/2. Tincanknits heeft ook redelijk wat gratis patronen. Maar het leuke is dat ze patronen hebben die gaan van babygrootte naar volwassengrootte met redelijk wat X'en. Ik maakte eerder al een cardigan uit hun collectie en ik heb ook redelijk wat patronen in mijn bibliotheek.

Bij het lanceren van de KAL had ik nog grootse plannen, maar uiteindelijk was ik met andere dingen bezig en zag ik de tijd weg tikken. Een beetje onverwacht zag ik dat Ć©Ć©n van de mutsen ook gebreid was in een wol die ik liggen heb, een rest van een trui die maar blijft liggen en ook al voor een workshop had gediend. Ik zette de muts op en op amper een paar dagen heb ik een lichte muts die toch voldoende warm is.



Ik werkte de muts af en zette die meteen op. Vandaar dat je ziet dat de steken hier en daar nog wat nonchalant zijn. De wol is DK maar lijkt toch een beetje dunner dan een ander DK wol en de naalden zijn best groot. Ik haalde de stekenproef zonder problemen, terwijl ik misschien geneigd zou zijn om het iets vaster te breien. 

Ik heb nog voldoende over voor een tweede exemplaar, misschien voor mijn neefje die bij het voetballen ook wel eens een muts zou kunnen gebruiken, zei mijn broer.

You Might Also Like

1 reacties

  1. mooi !
    dochterlief is ook aan een patroon van tin can knits bezig, een makkelijk, en toch vind ik het moeilijk uitgelegd hier en daar, of ik ben moeilijk van begrip, kan ook :)
    leuk om hier op jouw plekje wat rond te kijken !

    BeantwoordenVerwijderen