Florencia

 In de huidige Laine riep Florencia mijn naam. Normaal ben ik niet zo wild van zomerbreisels, maar met een klein ajour patroon zag ik het me...

 In de huidige Laine riep Florencia mijn naam. Normaal ben ik niet zo wild van zomerbreisels, maar met een klein ajour patroon zag ik het meteen zitten. Ik koos voor een speciale wol, drie strengen meegebracht van het laatste Edinburgh Yarn Festival, merino met zijde, geverfd door Travelknitter speciaal voor het festival (morar EYF 2019). Het is heerlijke wol om mee te breien en het patroontje is heel leuk om verder te blijven breien.  

Na de voorziene herhalingen werd duidelijk dat ik "slimmer was geweest dan het patroon" en een stukje verkeerd geïnterpreteerd. Het is niet zichtbaar, enkel als je het weet, weet je dat het niet helemaal is wat voorzien is. Maar dat er een rij minder tussen de driehoekjes is gebreid, zie je niet. Het dwong me wel tot extra herhalingen om voldoende lengte te behalen. Nu trekt het nog wat samen, maar het komt goed. Ik legde het al op de pabaigh , zodat ik relatief zeker ben dat het goed komt. 

Ondertussen staan de mouwtjes erbij en is de raglan begonnen. Het leek of ik er bijna was, maar eigenlijk zijn dat best nog veel rijen, ook al worden die telkens wat korter. 




You Might Also Like

0 reacties