Svila

 Bij Wolder kan je een breipakketje kopen met twee bollen pure silk van Knitting for Olive en het patroon van Svila, een topje. Ik had het m...

 Bij Wolder kan je een breipakketje kopen met twee bollen pure silk van Knitting for Olive en het patroon van Svila, een topje. Ik had het mee naar Oslo en het breide vlotjes weg. Je begint met vier driehoeken en zet alles dan op één rondbreinaald. De driehoekjes hebben een duidelijke steek over de borst lopen waar je meerdert. Voor sommigen is dat een reden om het niet te breien maar ik vind het wel een leuk detail. 


Wat me aangenaam verraste is hoe ver zo één bol uitbreit. Je hoort dat wel eens zeggen, maar het blijft toch verrassen. Met één bol waren mijn borsten bedekt en zou het al een cropped kunnen geweest zijn. 


Ik had er echter drie gekocht omdat ik het topje wat langer wou, heel makkelijk natuurlijk, enkel een paar extra rijen breien. Ik volgde de matentabel en het zit perfect. De zijde voelt ook heerlijk bij deze temperaturen, alleen twijfel ik er over of het niet te doorzichtig is. Ik denk dat ik ergens met een complex zit #schaterlach

You Might Also Like

0 reacties