Twee jurkjes

Ik maakte dit jaar al drie jurkjes, echt dit jaar dat nog maar elf dagen oud is. Van het jurkje dat ik op de valreep van 2018 maakte door he...


Ik maakte dit jaar al drie jurkjes, echt dit jaar dat nog maar elf dagen oud is. Van het jurkje dat ik op de valreep van 2018 maakte door het ondée patroon van Deer & Doe te combineren met de rok van Zéphyr volgde zoals verwacht een tweede versie. Ik ging op zoek naar tricot in mijn voorraad waarvan ik voldoende had voor een jurk. Mijn oog viel op de french terry van de laatste see you at six collectie, waar ik al kleedjes uit maakte. Ik koos voor het grijze stofje met een fijn streepje.

Ik kon de rok spiegelen en zo lukte het om alle patroondelen uit de stof te krijgen. Alleen lukten lange mouwen deze keer niet. Maar een drie kwart mouw lukte wel nog. Het zit als gegoten en ik weet nu al dat het niet lang de binnenkant van mijn kast gaat zien. 


Van Tacara uit seamworkmagazine waarvan ik eerder een zwarte versie maakte, gevolgd door een rode en een geruite, volgde nog een versie in de populaire flowers field. Ik moest een beetje puzzelen omdat de stof niet zomaar gedraaid kan worden.

 De zakken had ik niet meer op het patroon gecontroleerd en lijken daardoor iets lager te vallen. Ik heb het al eens gepast en het lijkt wel mee te vallen, maar zo op de foto valt het meer op.






You Might Also Like

0 reacties