In 't nieuw

Ik liep langs bij Helena in de Stoffenkamer  omdat ze op instagram stof had laten zien die me wel iets leek. Ik was niet overtuigd maar ze ...

Ik liep langs bij Helena in de Stoffenkamer omdat ze op instagram stof had laten zien die me wel iets leek. Ik was niet overtuigd maar ze toonde me ook deze stof, het is een beetje moeilijk te beschrijven, het heeft een ribbeltje en rekt in beide richtingen. De kleur zie je het best op deze eerste foto, bij de rest speelde het gebrek aan daglicht me parten. 

Ik zag het niet meteen, maar kocht er wel voldoende voor een kleedje. Plots viel alles op zijn plaats, ik haalde twee patronen van Deer & Doe erbij en zocht de blog op. Les lubies de Louise combineerde al eerder beide patronen en ik besloot het er op te wagen. Ondée is een cropped truitje. Ik verlengde het met een paar centimeter, ook al had Louise het verkort om op haar taille te laten vallen. Bij mij was het eerder andersom. Die extra centimeters waren welkom. Ik werkte de hals anders af.

En ik was blij als een kind dat de lijntjes door liepen.  Ik verlengde ook de mouwen een beetje, om er dan weer wat af te knippen voor de boorden. Het stofje stikte gemakkelijk en ik verlengde de rok ook met vijf cm. Iets in mij zei me dat ik dat deze zomer ook had gedaan. 


Het kleedje zit als gegoten. Zo op de kapstok ziet het er niet bijzonder uit, maar het voelt geweldig en ik weet dat ik er zo nog wel wil.

Ideaal voor een doordeweekse dag en met de nodige accessoires ook wel geschikt voor een feestje. 


Op een mooi nieuw jaar, vol inspiratie en creativiteit!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik ben zo zo zo dankbaar dat ik vèr van de Stoffenkamer woon #schaterlach. Ik blijf toch liever eens voelen aan stof en zo 'mis' ik veel dingen online die ik wellicht zou kopen als ik gewoon zou binnenspringen. Het ziet er een geweldig schoon stofje uit, de jurk staat je goed, meer van dat in 2019 graag x

    BeantwoordenVerwijderen