The colour purple

Alternatieve titels zouden kunnen zijn: twee afgewerkte truien op één weekend, lenteschoonmaak op mijn manier En vooral, ga eens naar de kap...

Alternatieve titels zouden kunnen zijn: twee afgewerkte truien op één weekend, lenteschoonmaak op mijn manier

En vooral, ga eens naar de kapper, wijf.

De eerste is de Twenty Ten van Veera van 100% rain, je zou het niet zeggen aan de foto maar het is een asymmetrisch model, met een zakje.


Ik maakte drie kwart mouwen, wat mijn moeder maar niks vond, maar ze vond het sowieso te kort. De knopen komen van bij een zekere Jan in de Cuyperstraat in Amsterdam. Mijn lief rolde met de ogen, want ik heb van deze versie vier kleuren mee in twee verschillende formaten. Maar kijk ze komen van pas!


De tweede is de reden waarom ik en 2 miljoen andere gebruikers zo zot zijn van Ravelry, zelfs op de laatste dag van het jaar als iedereen in de kookpotten aan het roeren is, krijg je nog een tip om truien langer te maken, bij de techknitter natuurlijk. En dan duurt het even voor je effectief durft knippen. Maar kijk, de stam is iets langer en er staat 5 cm extra bij.


Nog steeds strak en kort, maar nu wel draagbaar, vandaag trouwens uitgetest.


en geen van de twee truien werd geblockt, ik heb geen geduld, ik.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Zo'n mooie! Ik zou tegen de volgende winter toch ook eens een trui willen maken voor mezelf... Als je trouwens een gemakkelijk, gratis beginnerspatroon kan aanraden... laat maar weten ;-)

    En blocken is voor zo'n ervaren breister waarschijnlijk overbodig, ik vermoed dat jouw breisels er sowieso al geweldig uitzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geloof me, blocken is altijd nodig. Zo trek je de trui opnieuw in model, komen alle steken mooi te liggen,...

    Voor gratis patronen zou ik eens kijken op drops/garnstudio of ravelry en je kan natuurlijk langskomen in de breiclub http://gentseavondbreiclub.wordpress.com/, of we spreken eens af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai, goe bezig geweest! en zonder breimachine! bravo zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we kunnen misschien samen naar de kapper...

    BeantwoordenVerwijderen