Ik Kyoto?

Is een actie van Bond Beter Leefmilieu om mensen aan te moedigen te variƫren in hun woon-werkverkeer. Op dagen dat ik in Brussel ga werken f...

Is een actie van Bond Beter Leefmilieu om mensen aan te moedigen te variƫren in hun woon-werkverkeer. Op dagen dat ik in Brussel ga werken fiets ik 11 km (heen en terug van Mariakerke naar Gent-Sint-Pieters) en neem ik de trein. Vandaag is dat een beetje anders: ik neem de trein naar Halle en zal van daar met mijn collega's op de tandem naar Brussel fietsen. Er vertrekken er ook van Mechelen en Leuven (de afstand zou het zelfde zijn, ongeveer toch). Het is ook een mooie promotie voor de fietspunten waar je fietsen kan huren en waar we subsidies aan geven voor de inschakeling van laaggeschoolde werkzoekenden. Het is eens iets anders dan trappen nemen en het leek me wel een mooie uitdaging. Voor ik begon te beseffen dat ik vandaag dan 31 km zal fietsen, dat is. En we komen ook in het personeelsblad van de Vlaamse overheid, hoera voor de fotograaf die naar Halle komt...

(en ja, dit is op voorhand geschreven, zodat jullie wat moreel kunnen steunen)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik weet niet hoe het in Brussel is, maar hier staat er een harde, koude wind. En het regent...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mirakel: we komen toe met regen in het station van Halle, halen een gratis fruitsap bij de reclamestand voor pendelaars en onze tandems en bleven heel de rit droog (behalve het zweet), pas een kwartier gearriveerd en de drash begon. Minder plezant voor onze collega's die uit Leuven en Mechelen vertrokken

    BeantwoordenVerwijderen