De waarheid van de straat

Pfff... in the crib willen ze mijn reactie niet, dus doe ik het hier. De vrouw keek op uit haar weekblad, keek de andere vrouw aan en zei m...

Pfff... in the crib willen ze mijn reactie niet, dus doe ik het hier.

De vrouw keek op uit haar weekblad, keek de andere vrouw aan en zei met de grootste stelligheid:

Op die jonge leeftijd al zo rijk zijn, dat kan alleen van doenderij zijn, waar.


Ik stond toen bij de droogkasten nog vlug hier en daar wat te typen terwijl mijn t-shirts droger werden. Het was eens een andere invulling van een thuiswerkdag en anders werken, maar geloof me die twee uur in de wasserette was enorm productief: verslag uitgetypt, halve nota en een dossier beoordeeld. Terwijl ik even daar voor nog besluiteloos had zitten rond kijken aan mijn keukentafel, ontpopte ik me ver van de wondere internetwereld als een voorbeeldig werknemer met een eigen invulling aan evenwicht privé en werk. Maar ja, als mijn werkgever de voorbije weken niet regelmatig een avond opgesoupeerd had, had ik de luxe van een volle kleerkast gehad om uit te kiezen wat ik voor die vergadering zou aantrekken.

You Might Also Like

0 reacties