Door het oog van de naald

E. kwam enthousiast met een boek voor mijn neus zwaaien. "Moet je absoluut lezen", was haar oordeel. Ze was nog maar begonnen en a...

E. kwam enthousiast met een boek voor mijn neus zwaaien. "Moet je absoluut lezen", was haar oordeel. Ze was nog maar begonnen en al compleet verkocht. Het tempo waarmee zij boeken verslindt jaagt me soms schrik aan, al beweert ze dat het best mee valt. En toen was het zo ver, geen boek meer en ergens tussen die dozen, staan er een aantal met een stapel gerangschikt naar hoe snel ik ze wil lezen, maar je weet hoe dat gaat, op de duur geraak je die kwijt, er wordt langs alle kanten mee gesleurd, verzet, ingeladen, verzet, uitgeladen. Ik denk wel dat ik ze kan lokaliseren, maar daar staan ook al een paar dozen in de buurt. Dus toen ik nog een uurtje trein voor de boeg had en geen noemenswaardig leesvoer liet ik gewillig het boek in mijn handen duwen. En ze heeft gelijk, het leest als een trein en het bevat verhalen over mijn stad die ik nooit verwacht had. Plaatsen waar ik passeer, waar ik al eens in het zonnetje op een terras zit, en soms denk ik ook wel iemand te herkennen. Een absolute aanrader voor iedereen die in Gent woont! En ook daarbuiten...


Haar mening bij Het Project

You Might Also Like

0 reacties