Op de trein

Bruno zit graag op de tram , ik zit graag op de trein en om dezelfde reden. Hij stapt op terwijl hij handenvrij belt, altijd een plezier op ...

Bruno zit graag op de tram, ik zit graag op de trein en om dezelfde reden.

Hij stapt op terwijl hij handenvrij belt, altijd een plezier op de trein. Hij knipoogt terwijl hij op de zeteltjes aan de andere kant van de gang gaat zitten.
"Maar schatje, ik zeg het je toch, het is wat uitgelopen... ja, werk..."
Een geur van alcohol vult de wagon.
"Maar schatje, zo mag je dat niet bekijken, nee dat mag je echt niet zeggen..."
Ik probeer hem te negeren, maar hij praat te luid.
"Kom je me dan halen in W? Ja, de trein vertrekt binnenkort, dus ik ben er binnen een half uurtje."
Terwijl ik het hem hoor zeggen, besef ik dat hij op de verkeerde trein zit. Zal ik het hem zeggen of moet hij het zelf maar ontdekken? Sowieso gaan we al een stuk de goede richting uit. Hij knipoogt nog eens vet en spreekt de jonge dame die bij mij is komen zitten aan. "Deze trein gaat toch naar W?" Zij knikt en ik luister nog wat harder naar de muziek uit mijn oortjes. De conductrice komt gelukkig snel langs en helpt hem uit zijn dromen, gewoon overstappen in D, meneer.

Hij zucht en belt."Schatje, ben je al vertrokken? Het stond nochtans op het bord, maar de conductrice zegt dat deze trein niet stopt in W, kan je me komen halen in D. Ik weet anders niet hoelang ik daar nog zal moeten wachten..." Hij probeert wat smekend te klinken, maar aan zijn gezucht te horen heeft het weinig effect. Hij holt dan maar naar de uitgang, nog steeds overtuigd dat de trein in W zou stoppen, "het stond op het bord" hoor ik hem nog mompelen.

You Might Also Like

1 reacties