De Minard

"Is die plaats nog vrij?" Het was een gedoe, de trein rond 7u nemen in Brussel en toch om 8u in de Minard. Toen ik binnenkwam ware...

"Is die plaats nog vrij?" Het was een gedoe, de trein rond 7u nemen in Brussel en toch om 8u in de Minard. Toen ik binnenkwam waren ze al de zaal aan het binnen gaan. Ik zou het ook niet elke dag willen proberen, maar de goden van het openbaar vervoer waren me duidelijk goed gezind. Ik schuif nogal van voren door naar die ene lege stoel en vraag het voor de zekerheid nog eens. "Awel, dan ga ik die opvullen", zeg ik terwijl ik ga zitten. "Dat is mooi", zegt de man rechts van mij. En zo werd de Minard op dat eigenste moment de schoonste plek op de wereld. Krop in de keel incluis.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Achteraf nog iets gaan drinken met de man? Of moest je je haasten voor de trein?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was raak. Geraakt dus. Mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen