De eerste tricot

Ik had tijdens de les bij Mertens gemerkt dat dat nog wel meeviel, zo stikken met een gewoon naaimachine op tricot. De goede naald en alles ...

Ik had tijdens de les bij Mertens gemerkt dat dat nog wel meeviel, zo stikken met een gewoon naaimachine op tricot. De goede naald en alles kwam wel goed. De keuze viel op een hemdje uit een Japans boekje dat ik al veel gemaakt heb. Een hele stapel aan de lopende band, want ideaal op reis, verschillende kleuren, verschillende kraagjes, verschillende mouwlengtes. Met een restje van bij de Soldeur ging ik aan de slag. Ergens bij het kraagje ging het verkeerd, maar vooral omdat ik te weinig stof had. Het blijkt ook een beetje scheef geknipt en misschien is er wel iets met de richting van de stof. Geen idee. Ik deed de mouwen op een drafje, besloot dat de onderrand niet gestikt hoeft te worden, legde het op de grond voor een foto, trok het aan en sliep er fantastisch in. Het smaakt naar meer, met wat meer aandacht voor details.

You Might Also Like

0 reacties