Luchthaven

Ik ben al weer onderweg naar de luchthaven. In mijn eentje deze keer. Een paar dagen congres en ik kijk er wel naar uit. En ook weer niet. I...

Ik ben al weer onderweg naar de luchthaven. In mijn eentje deze keer. Een paar dagen congres en ik kijk er wel naar uit. En ook weer niet. Ik was al eerder in Dublin en Kilkenny, maar dan voor vakantie. En ik wou al langer eens terug, het moet toch ook tien jaar geleden zijn. Of iets in die buurt. Ik was nog niet lang afgestudeerd en van Dublin heb ik met moeite foto's, iets met het filmrolletje dat vast was komen te zitten. Ja, zo lang geleden. Veel ga ik waarschijnlijk niet te zien krijgen, het is voor het werk en het programma is druk. En ik ga sociaal moeten doen, netwerken enzo. ik besef net dat ik mijn adreskaartjes al vergeten ben. Maar toch...
Ik ben te vroeg opgestaan, ik ben alleen en laat dan liever niks aan het toeval over. Ik ben best zenuwachtig, ook al weer ik wat er komt. Ik heb mijn ritueel en zolang dat kan, lukt het best. Dus trein met koffie en straks in de luchthaven een tijdschrift kiezen en kauwgum kopen. Ook al zit er nog van Kopenhagen in mijn sjakos. Het is niks vergeleken bij de treinrit naar Colombo die ik in mijn eentje deed. Ik had mijn liefje zien vertrekken op het perron, bijtend op mijn lip en zo blij toen hij nog eens om keek. Hij stuurde bijna meteen ook een sms, ontdekte ik later, want om mijn batterij te sparen had ik mijn gsm afgezet. Ik smeet me op de snoepjes die hij mij gegeven had en maakte me klaar voor zes uur onderweg met de trein.

Edit: en voor wie denkt dat beetje marge overdreven is, je mag eens raden wie verontwaardigd aan de informatiedesk ging vragen waar die trein van 8.09 naar de luchthaven was? Smartphone in de hand met railtime app open. Om te horen te krijgen dat die uit noord vertrekt en ik in zuid stond.

You Might Also Like

0 reacties