Twee jonge mannen

Naast me op de trein zitten twee jonge mannen. Ze werken in de IT, misschien wel in hetzelfde bedrijf. Of hebben toch een IT-job, want hebbe...

Naast me op de trein zitten twee jonge mannen. Ze werken in de IT, misschien wel in hetzelfde bedrijf. Of hebben toch een IT-job, want hebben die in de IT geen bedrijfsauto? Maar ik dwaal af. Degene tegenover mij is niet alleen jong, hij ziet er ook nog zo uit. Nog wat sporen van jeugdpuistjes in de hals. Hij praat zo enthousiast dat hij begint te stamelen, een lichte blos op de wangen. Iets met servers, uploaden, iets al dan niet controleren en de impact op de tijd of belasting. De jongeman naast mij heeft al een tijd een e-book open staan op zijn tablet. Het is een probleem waarmee hij geconfronteerd wordt, maar hij wil er niet over praten. "Het dateert al van 2007, ik heb het niet gedaan, dus we maken wel iets niets." 2007 is natuurlijk de prehistorie voor IT-ers en misschien zat hij toen nog op het middelbaar of was net begonnen. Ook hij heeft een streepjeshemd aan, met een casual broek van een duur merk en de obligate tommy hilfigger trui in een bijpassende kleur. Zijn lichaam heeft al de bijkomende werkkilo's aangenomen, onregelmatig en ongezond eten, teveel onderweg en te veel met het werk bezig., denk ik dan.

You Might Also Like

0 reacties