Sneeuw halverwege maart

"Verdomme", vloekt de man. Het ruitje van zijn camionette open. Hij staat aan te schuiven, de bus is gestrand in de sneeuw. Wij st...

"Verdomme", vloekt de man. Het ruitje van zijn camionette open. Hij staat aan te schuiven, de bus is gestrand in de sneeuw. Wij stappen voorbij. Zijn kinderen naast hem kijken ongeduldig, ze popelen om te zien hoeveel sneeuw er ligt op de speelplaats. Ik stap door de hopen sneeuw en vind het stiekem leuk. Al weet ik dat ik niet de goede schoenen aanheb en maar beter voorzichtig kan zijn om niet te glijden. Mijn lief zegt dat ik straks natte voeten ga hebben en beter op het fietspad kan lopen, daar ligt minder sneeuw. Maar wie wil nu al aan straks denken? Zou er geen warme chocomelk zijn op het werk? Vroeger durfde de kok dat wel voorzien op zo een dagen...

You Might Also Like

0 reacties