Kort

"En wat had u graag gewild?" "Kort" "Ok, daar kan ik mee leven, definieer kort." De kapper kijkt me aan. &quo...

"En wat had u graag gewild?"
"Kort"
"Ok, daar kan ik mee leven, definieer kort." De kapper kijkt me aan.
"hum, korter dan een carré, kort, echt kort."
"Als in oren bloot?"
"Jaaaa..." Ik slaak bijna een zucht van opluchting, maar daarvoor is het te warm. "Doe maar, ik heb het al eerder zo kort gehad, dit ben ik zo beu..."

En hij begint te knippen of beter, te snijden. Eerst aan de achterkant, ik ben benieuwd. Durft hij? Ik kan er nog niks van zien. Is het niet wat lang in mijn nek?

Achteraf heb ik een date met mijn lief: solden doen. Hij schrikt. "Het is wel kort..." "Ik had het je toch gevraagd, dacht je dat ik het niet meende? Alleen geen bros zei je. Wel, dit is geen bros." "Het scheelt alvast niet veel", probeert hij nog. Maar hij moet zich gewonnen geven. 's Anderendaags probeert hij het bij mijn pa: "wat vind je van het haar van je dochter?" Hij kijkt. "Bwa, kort." Hij knikt. "Maar het is nog zo kort geweest." Ik lach stiekem. Ach, het zal wel groeien. Binnen zes weken loop ik te zuchten omdat het uit model gaat, maar nu is dit rattenkopje ideaal met al dat stof. Benieuwd hoe mijn schoonmoeder gaat reageren. Ze kan alvast niet meer zeggen dat het krult.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik heb er deze week ook 20cm laten afknippen. Zoveel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto! (Ik kan het mij namelijk niet echt voorstellen)

    BeantwoordenVerwijderen