Verregaande gevolgen

Note to Raverly-users, scroll down for English Ishbel breien in de trein kan verregaande gevolgen hebben. Vorige week nam ik de sneltrein na...

Note to Raverly-users, scroll down for English

Ishbel breien in de trein kan verregaande gevolgen hebben. Vorige week nam ik de sneltrein naar Kortrijk. Het voordeel van de sneltrein is dat hij een mooi alternatief is voor de trage trein als ik die gemist heb en dat hij toch niet snel genoeg is om mijn verbinding te halen. Het spijtige is natuurlijk dat ik veel minder lang kan breien op de trein. Ik bedacht dat ik best wel eens naar de solden zou kunnen gaan zien in Veritas, ik was ten slotte aan het breien met fantastische wol uit de wintersolden en met veertig minuten overstaptijd is dat best haalbaar. Al was ik niet zo geïnteresseerd in katoen, hield ik mezelf voor. Maar een mengeling 44% zijde, 44% katoen en 11% linnen sprak me wel aan. De wol had enkel een sticker maar toen de verkoopster me zei dat het € 2,47 was liet ik me gaan. Ik wist immers wat ik ermee ging breien. Ik kocht ook nog een hoop andere bollen katoen, in kleuren die ik zelden draag en ook een paar veelkleurige bolletjes waar ik er al een paar van liggen heb, maar misschien met wat extra katoen vind ik wel een passend project? En misschien hoef ik me geen zorgen te maken over het verfbad door de vele kleuren?
Geen foto van mijn aankoop. Ik ging recht van mijn ouders naar de Gentse feesten en dan is één bol om wat te testen en Ishbel in mijn sjakosj meer dan genoeg.



Knitting Ishbel in the train can have serious consequences. Last Saturday I took the train to visit my parents. In fact I have to take two trains, for the first ride I took the fast train. The advantage is that it's a nice alternative when I miss the slow one, which I did, and that he just isn't fast enough to have my corresponding train. The sad part is less knitting time on the train. But since I was knitting Ishbel with some lovely yarn I bought on sales in the first town, I might as well take a look in summer sales, having 40 minutes between trains. Not that I was interested in buying cotton, oh no. A mixture of 44% silk, 44% cotton and 11% linen could do the trick. I also bought some coton in colours I might never wear as well and some in multicolours I already have. I believe it will be easier to find a suitable project with more of them, and because of the multicolour-thing I may not have to worry about different dye lots, was I thinking. I can show you no picture of my treasure because I left the bag with my parents. I was going straight to the festivities when coming back to Ghent, so a single skein to try a bit and Ishbel in my hand bag were more than enough.

You Might Also Like

0 reacties