Solden

Er wordt niet enkel geklust, mijn lief is ook naar de solden afgezakt. Ik was zijn gewillig slachtoffer en geloof me, wat ze ook beweren er ...

Er wordt niet enkel geklust, mijn lief is ook naar de solden afgezakt. Ik was zijn gewillig slachtoffer en geloof me, wat ze ook beweren er staan minder stoeltjes in mannenzaken dan bij de vrouwenafdeling. Bij Springfield vond ik een plekje bij de paskamer. Hij was nog op zoek naar een hemdje. Ik keek naar een jongen die buiten kwam. Hij had een strakke blauwe polo aan. Hij sprak de verkoopster ietwat bedeesd aan. Of het zo goed zat? Ja, het past je perfect. Ik vond het wat te gepast aan de schouders, maar deed er het zwijgen toe. De promo was echter twee polo's voor 35 euro, niet echt wat ik solden noem. Eentje kwam op bijna twintig euro. Hij dus op zoek naar een tweede kleur. En weer komt de verkoopster er aan te pas. "Roze? Ja, hoor, als je geen blond haar hebt kan dat perfect. Roze en blond haar staat zo verwijfd." Hij heeft zijn twijfels en gaat passen. Hij komt buiten en gaat op zoek naar een vriend die hij eerder zag. "Zeg, wat vind je ervan?" Zijn vriend twijfelt, ik schud het hoofd. Hij zucht: "Nee, niet doen." De jongen kijkt om. "Ik zou het niet doen", zeg ik dan maar. Ondertussen komt mijn lief uit het paskot met zijn hemd. "Dat staat goed", geeft de jongen ongevraagd commentaar. "Hmmm... zeg ik. "Hoe zit het?" Mijn lief begint met zijn armen te zwaaien. De jongen begrijpt er niks meer van. "Het zit goed, ik kan vlot bewegen..." "Zie je het ook graag?", vraag ik. "Ja, hoor." "En de prijs?" loop ik het lijstje met vragen af. Verkocht. De jongen blijft beduusd achter in zijn roze t-shirt. Hopelijk heeft hij het niet gekocht.

You Might Also Like

0 reacties