Wijze vrouw

Ik ben deze maand 45 geworden en ik moet zeggen dat ik niet meteen met een gerust gevoel naar de volgende stap van mijn vrouw zijn uitkijk. ...

Ik ben deze maand 45 geworden en ik moet zeggen dat ik niet meteen met een gerust gevoel naar de volgende stap van mijn vrouw zijn uitkijk. Er was de documentaire op VRT.nu over de ongemakken van de menopauze, niet weten wat er gebeurt, niet weten waar je terecht kan en vooral ook de onverwachte effecten zoals de mist in het hoofd en hoe dat je functioneren op de werkvloer kan beïnvloeden. Het was niet meteen een hoopvol verhaal moet ik toegeven. 

Via tips van andere vrouwen vond ik nog andere interessante info. Na het luisteren van de podcast Wijze vrouw van Selkie voelde ik me al wat minder ongerust, het was een veel positiever verhaal, de ongemakken werden naast de voordelen geplaatst. Soms werd de podcast me iets te zweverig, maar ik was ook wel nieuwsgierig naar de workshop van wild wild botanical



Hannelore van wild wild botanical komt ook in de podcast en ik luisterde één van de twee afleveringen net voor de workshop. Het werd een heel interessante dag, een beetje een drempel om in een groep van vrouwen die je niet kent je ervaring te delen, maar eigenlijk zijn die er voor dezelfde reden als jij er bent. Hannelore gebruikt een seizoensgebonden benadering, binnen de maand, binnen een leven. Ik blijf het spannend vinden en ik kan me zeker niet in alles vinden, maar de dag geeft me wel wat nieuwe inzichten gegeven. Een aantal dingen wil ik wel eens proberen of wat meer over lezen of opzoeken. 

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat zijn dan de voordelen?
    (al sinds mijn behandeling in menopauze en géén fan)

    BeantwoordenVerwijderen