Boppy

Ik vind het soms wat zielig, vrienden met kinderen die plots niet meer op stap kunnen of van alles moeten organiseren. Soms lukt het hen wel...

Ik vind het soms wat zielig, vrienden met kinderen die plots niet meer op stap kunnen of van alles moeten organiseren. Soms lukt het hen wel, soms zien ze zelfs af van op stap te gaan. Nu de feesten eraan komen en ik eigenlijk geen zin heb in feesten had ik dus voorgesteld om eens een avond te babysitten, he, ze mag zelfs komen slapen. De verrassing was groot. Ik sta bekend als niet zo bijster zot van kindjes, meer bepaald baby's. Ik ga ze nooit spontaan vastpakken ofzo en couchie couchie is aan mij al helemaal niet besteed. Oh, wat een gedoe. Maar na een paar maanden draai ik wel bij. Wat me altijd het meest verbaast, zijn de vele dingen die zo'n kleine nodig lijkt te hebben. Ik sta soms versteld van geboortelijsten: bijtringen die veranderen van kleur als de kleine koorts heeft, fopspenen met aardbeismaak, ik verzin maar iets al is de kans groot dat het bestaat. Nee, dan lijkt de Boppy me handiger. Je kan je armen laten rusten terwijl je borstvoeding geeft. De kleine kan er op liggen als hij of zij wat groter is en krijgt steun bij het zitten. Uiteraard hou je best een oogje in het zeil, kleine deugnieten weten vaak niet wat goed voor hen is. Het kussen is razend populair in Amerika en komt nu ook naar Europa. Het komt in verschillende kleuren, zodat het bij de rest van de baby-uitzet kan passen. En op hun site kan je ook mom's revenge spelen, als dat niet aanlokkelijk is voor jonge moeders? Al zou ik eerder de Boppy afnemen... Of zou dat ook in een volwassen versie bestaan?

You Might Also Like

3 reacties

  1. vreemd, uw RSS komt gelijk nu maar binnen.
    Maar alleszins: ik heb al negen maand zo'n kussen en slaap daar mee, momenteel. Vreselijk comfortabel voor een zwangere buik, maar ik denk dat het blijft achteraf ook: mijn rug heeft veel deugd van de houding die ik daarmee kan aannemen bij het slapen.
    Maar je kan ze dus in elke babywinkel kopen (het mijn komt van bij bollebuik), in verschillende formaten en met alle kleurtjes wasbare hoezen. een zeer fijne uitvinding, en ik heb het nog niet eens gebruikt voor het eigenlijke doel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hier ook, uw rss komt nu maar binnen. Maar dat het nu maar naar Europa komt is toch niet waar, je kunt ze overal kopen. Ik gebruikte het vooral veel tijdens de zwangerschap, minder voor de borstvoeding, maar dan weer veel om Janne in te leggen/zetten. Een onmisbaar ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kussens zijn fantastisch! Zoals ge u daar mee in de zetel kunt nestelen... zalig!

    En ja, een ganse baby-uitzet voor een dagje babysitten beslaat al gauw een halve auto.

    BeantwoordenVerwijderen